IOT

اینترنت اشیا (IoT) در صنعت خودرو

اتصالات اینترنت اشیاء (IoT) در صنعت خودرو به ادغام حسگرها و دستگاه‌های متصل به اینترنت در خودروها اشاره دارد که امکان جمع‌آوری، تحلیل و ارتباط داده‌ها را فراهم کرده و عملکرد، ایمنی و عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشد. به عبارت دیگر، خودروی متصل، خودرویی است که با دستگاه‌های IoT مجهز شده است که امکانات پیشرفته‌ای مانند اتصال به اینترنت، مسیریابی با کمک هوش مصنوعی، سرگرمی، ویژگی‌های ایمنی و نظارت از راه دور را فراهم می‌کنند.

توسعه نرم‌افزار، استوانه اصلی دستگاه‌های IoT خودروهاست و اساس عملکرد، امنیت و انعطاف‌پذیری آنها را تضمین می‌کند. در زیر، تجزیه و تحلیل مزایا در مقایسه با چالش‌ها در حوزه نوظهور صنعت خودروهای مبتنی بر IoT، و همچنین پیش‌بینی‌هایی درباره توسعه آینده آورده شده است.

مزایای IoT در صنعت خودرو:

خودروهای IoT قصد دارند که به طور کامل صنعت خودرو را بازسازی کنند، همانند افزایش ناگهانی تسریع مدل‌های زبانی برای کسب‌وکارها در هر حوزه‌ای.

افزودن ارتباط بهتر بین دستگاه‌ها، زیرساخت‌ها و موارد دیگر به معنای صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای شرکت‌ها و رفع نقاط درد خرید، بهره‌وری و نگهداری خودروهای گذشته است.

با بهبود جمع‌آوری داده‌های مشتری و تجزیه و تحلیل بهبود یافته با استفاده از یادگیری ماشین، منافع شرکتی و مصرف‌کننده از طریق کنترل موجودی محکم‌تر، مدیریت بهتر زنجیره تأمین و کاهش هزینه‌های انرژی تداخل دارند.

خودروهای متصل به IoT از داده‌های زمان واقعی استفاده می‌کنند تا تجربه رانندگی را از طریق کمک به راننده و ارتباط با خودروهای اطراف بهبود بخشند. سپس خودروهای IoT می‌توانند بهینه‌سازی‌های مسیریابی و اقدامات پیشگیرانه نگهداری را به ارمغان آورند. همه این‌ها باعث کاهش احتمال این می‌شود که رانندگان با عدم کارایی رانندگی یا خطرات ناگهانی در عملکرد خودرو مواجه شوند.

برای تولیدکنندگان و خرده‌فروشان، بهبود عملکرد خودرو به توفیر هزینه‌های تولید و کنترل بهینه موجودی منجر می‌شود. نتیجه این مسأله افزایش حاشیه سود و قیمت‌گذاری رقابتی در هر دو طرف می‌شود.

راحتی راننده بهبود یافته : از طریق ویژگی‌های مثل باز کردن راه دور، “فراخواندن” خودرو و مسیریابی GPS، مشتریان از یک راه مطمئن‌تر برای لذت بردن از IoT در خودروها لذت می‌برند. اما، خودروهای IoT همچنین از حسگرها برای ارائه تعمیرات به موقع به مشتریان استفاده می‌کنند، قبل از اینکه خرابی یا قطعی خدمات اتفاق بیافتد.

هنگامی که زمان انقطاع به حداقل می‌رسد و نیازهای نگهداری بهتر پیش‌بینی می‌شود، هم خدمات‌دهندگان و مشتریانی که آن‌ها را پشتیبانی می‌کنند، از طریق مدیریت پارک خودروی آینده قدرت گرفته‌اند. از پیگیری تا برنامه‌ریزی و تعمیر، مشتریان تجاری و افراد می‌توانند اکنون تلاش و سرمایه‌گذاری خود را بهینه کنند تا کمترین فشار و بیشترین حمایت را داشته باشند.

زمانی که پارک خودروها و ویژگی‌های خودروی IoT را به خود می‌گیرند، هزینه‌ها کاهش می‌یابد، کارایی افزایش می‌یابد و به حداکثر می‌رسد. با سفارش‌های به موقع تر، واکنش بهتر و عملکرد خودروی ایمن‌تر، می‌توان به راحتی مسیر کم‌مقاومت موفقیت مشتری و موفقیت شرکت را در خودروهای هوشمند و نرم‌افزارهای IoT آنها دید.

افزایش ویژگی‌های ایمنی
ویژگی‌های پیشرفته IoT در صدر از هوش مصنوعی قرار دارد، اما همچنین ارتباط ایمن‌تر خودرو به خودرو و کمک به راننده را تسهیل می‌کند. در حالی که سیستم‌های متمرکز بر هوش مصنوعی تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشند، همچنین ایمنی آن را تطبیقی، واکنشی و نگه‌داری خط به خط افزایش می‌دهند.

از طرف دیگر، با ارتباط خودرو به خودرو، IoT از تصادفاتی جلوگیری می‌کند که به‌عنوان قسمتی از طبیعت راه‌رو به‌حساب می‌آید. در کنار هم، سیستم‌های ارتباطی مانند خودروهای IoT آگاهی بیشتری از سرعت، جهت، خطرات و موارد دیگر ارائه می‌دهند.

در عمل، این به این معناست که خودروهای متصل به گسترده‌ترین امتیازات ایمنی را که رانندگان مدرن می‌پذیرند، به شدت افزایش داده‌اند. از طریق هشدارها و جلوگیری از تصادفات خودکار، IoT معنای قدیمی “زاویه کور” را تغییر داده و آن را به مسأله‌ای از نظارت ماشین، نه خطر طبیعی تبدیل کرده است.

رتبه‌بندی بهتر کارایی
پیشرفت‌های اتصالی IoT در صنعت خودرو هم به مشتریان و هم به تولیدکنندگان و خدمات‌دهندگان خدمت می‌کند و به مشتریان چالش‌ها را برای رضایت و وفاداری کمک می‌کند. همانطور که مصرف‌کنندگان به دنبال برآورده شدن فوری نیازهایشان از تجربیات دیجیتال هستند، خودروهای متصل به IoT از طریق ارائه امکانات بیشتر نسبت به تجربیات رانندگی سنتی جذابیت زیادی دارند.

ارزش سادگی به مشتریان کمک می‌کند تا بین خرده‌فروشان برای خودروی بعدی‌شان انتخاب کنند. رضایت از عناصر معمول تبادل خرید و فروش را تهدید می‌کند. IoT به بلوغ داده‌های بزرگ برای خودروهای متصل، تنش‌های سابقه‌ای را که به عدم عالی شدن در رضایت مشتری مرتبط است، خنثی می‌کند.

همچنین، با فراهم کردن صرفه‌جویی و بهره‌وری بیشتر برای تولیدکنندگان خودرو، مشتریان از ایمنی بهبود یافته نیز لذت می‌برند. سود حاصل از قدرت و انعطاف‌پذیری خودروهای IoT برای جمع‌آوری داده، تجزیه و تحلیل و استفاده از آن به دست می‌آید.

افزایش وفاداری مشتری
امروزه، مشتریان بیشتر مایل به درگیری با شرکت‌هایی هستند که به رویکرد محور فناوری اعتماد دارند؛ آنها می‌بینند که این رویکرد به تجربه بهتر، اطلاعات دقیق‌تر و تجربه کم‌تر مزاحمتی منجر می‌شود. به این ترتیب، IoT همه را کمک می‌کند.

از آنجا که بیشتر بر اطلاعات مشتری مبتنی است – افراد و پروفایل‌هایی که بازار را تشکیل می‌دهند – شرکت‌هایی که از IoT بهره‌مند می‌شوند، برای مصرف‌کننده جوان و دقیق‌تر، مناسب‌تر به نظر می‌آیند. به جای چالش دادن به آنها با کمترین راحتی و امتیازهای کمتر ایمنی، بازیگران خودرو می‌توانند خرید، تولید و بازاریابی را هماهنگ‌تر کنند.

با پیگیری مستقیم‌تر از مسیر مشتری از طریق اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط IoT، مشتریان در نهایت متقاعد می‌شوند که خریداران تکراری شوند. شاید به همین دلیل است که اتصالات IoT به میزان 310 دلار افزایش درآمد و 180 دلار صرفه‌جویی در هر خودرو را نشان می‌دهند.

چالش‌هایی که خودروهای متصل با آنها روبرو هستند

برای واقعی کردن بهترین استفاده از IoT در بخش خودروسازی، تصمیم‌گیرندگان باید خطرات ذاتی مدیریت داده را کاهش دهند و اطمینان حاصل کنند که نتایج به صورت اجتماعی مسئولانه و با توجه به امنیت پیشرفت می‌کنند. در اصل، خطر این فناوری‌های جاسازی شده، ارتباطی و هوشمند، اجرای ایمن و کارآمد است.

اگر برنامه‌های آن به دقت اجرا شوند، باید بخش خودروسازی به طور کل چالش‌های قابل توجهی در مدیریت داده، اطمینان از قابلیت اعتماد، ایجاد امنیت یا حفاظت از حریم خصوصی مواجه نشود. با این حال، همه در این صنعت باید از قابلیت IoT برای “برش زدن به هر دو طرف” آگاه باشند.

مدیریت داده
به طور ساده، این ممکن است به عملیات نوپای خود چالش برانگیز باشد که حجم عظیم داده‌های تولیدشده توسط خودروهای متصل به IoT را مدیریت کنند. تقاضا ساده اما قوی است: صنایع خودروسازی (بخصوص خدمات استارتاپ) باید بدانند چگونه با یک منبع به‌روزشده به سرعت کار کنند.

از جمع‌آوری داده تا انتقال، پردازش و تجزیه و تحلیل، همه عملیات نیاز به قدرت محاسباتی واقعی دارند تا در مقابل اطلاعات گران‌قیمت دیگری که ممکن است مدیریت داده را فشار دهند، خود را حفظ کنند. بدون چنین پشتیبانی، IoT قصد دارد سیستم‌های ناکارآمد را با فشارهای مدیریت داده فراگیر کند.

قابلیت اتصال
هرچند مفهوم اتصالات IoT ساده است، اما پیچیدگی اجرای آن در خودروها ساده نیست. با توجه به پیشرفت سریع فناوری IoT، اتصال قابلیت اعتمادی و امن برای مصرف‌کنندگان به همراه نگرانی‌های کارآمدی است.

ویژگی‌های مانند ردیابی حسگر و ارتباط خودرو به خودرو تجارب را بهبود می‌بخشند، اما همچنین به چالش‌هایی برای شبکه محدود ایجاد می‌کنند. اگر محد

ودیت‌هایی برای اجرا وجود داشته باشد، برنامه‌های IoT، مهماً چقدر در نظر گرفته شده باشد، با منافع اعلام‌شده خود همگام نخواهند شد.

ادغام نرم‌افزار
ابتدایاً، خودروهای متصل به IoT بدون نگرانی به جاده‌ها زده می‌شوند. این واقعیت نیاز واقعی برای بازیگران صنعت خودرو است که امنیت IoT را همراه با اتصال ساده پیاده‌سازی کنند. IoT ممکن است مورد حملات قرار گیرد، به ویژه زمانی که پروتکل‌های احراز هویت و مجوزدهی ضعیف باشند.

گزینه اصلی برای اجرای امن IoT، رمزنگاری داده، مدیریت دستگاه و پروتکل‌های امنیتی مانند گواهی SSL است. این پروتکل‌ها در وب شناخته‌شده‌اند، اما IoT چالش تنوع سخت‌افزار و نرم‌افزار را ارائه می‌دهد که به این معناست که تمام فناوری‌های IoT باید به نقص‌ها و نقاظت‌های هر روزه سازگار شوند.

حفاظت از حریم خصوصی مصرف‌کننده
برخی از مردم نگران شدند از حجم غنی اطلاعاتی که توسط خودروهای متصل به IoT به اشتراک گذاشته می‌شود. تصور کنید که یک خودروی متصل ممکن است روزانه میلیون‌ها نقطه داده گسسته تولید کند. این را با ایده مقررات و حفظ اخلاق در دریای وسیعی از اطلاعات حساس (شامل پروفایل کاربری، مکان، مقصد، شتاب و غیره) هماهنگ کنید.

برای کسانی که آماده‌اند خطرات آن را برای کالای اجتماعی از فضای IoT بپذیرند، افرادی که نرم‌افزار خودرو را مدیریت، تنظیم و اجازه‌دهی می‌کنند، باید با معیارهای اصلی خود برای استانداردهای امنیت سایبری آماده باشند.

آینده صنعت خودرو با استفاده از IoT

واردات نزدیک به نمایشگاه خودروهای متصل به IoT و عملکرد آن یک موضوع جدید نیست: این یک پیش‌نیاز است. IoT اسپرت مخاطراتی که پیش از این غیرممکن بود: راه‌حل‌های پایدار برای خطرات ترافیک، ناخوشایندی راننده و حتی تولید ناکارآمد.

اکنون، خودروهای متصل به فناوری پیشرفته را با مزایای تجاری و اجتماعی ترکیب می‌کنند. آنها استانداردهای ایمنی را افزایش داده‌اند، راحتی بیشتری افزوده‌اند، نگهداری پارک متقن‌تر، مدیریت موجودی را ساده‌تر کرده‌اند و به بهینه‌سازی زنجیره‌های تأمین پرداخته‌اند.

تولید خودرو با اینگونه آتش‌زنه‌های تجدید فرآیند، هوش تجاری داده و کارایی بازسازی‌شده به همیشه تغییر خواهد یافت. از سوی دیگر، خودروی متصل راه اطمینان‌آوری به شرایط بهینه برای همه، شامل ایمنی، پایداری و رضایت بیشتر ارائه خواهد داد.

آینده خودروهای متصل با ایمنی و امنیت آغاز می‌شود. این با راحتی و اطمینان مشتری ادامه خواهد یافت و به یک جامعه تغییر یافته با ایمنی و استقرار بیشتر ختم می‌شود. IoT از اثرات جهانی خود استفاده می‌کند که همه را در چراغ موجودات خود قرار می‌دهد.

رانندگان، فروشندگان و تصمیم‌گیرندگان در تمام نقاط صنعت خودرو احساس ارتعاش‌های قابل انکاری در قیمت‌گذاری، فرآیندها و تو

انمندی‌های کاربردی احتمالی که با توسعه انجام می‌شود، خواهند کرد. از توسعه‌های برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی، تلمتیکس و خودروهای خودران برای صنعت خودرو انتظار می‌رود.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *